Yksikön oppilaat ovat sairaalahoidossa olevia peruskouluikäisiä lapsia ja nuoria

Henkilökuntaan kuuluu kaksi erityisluokanopettajaa ja koulunkäynninohjaaja.

Sairaalakoulujakson alkuvaiheessa opettaja on yhteydessä oppilaan huoltajaan ja hänen suostumuksellaan oppilaan edelliseen kouluun. Koulutyön sisältö ja laajuus suunnitellaan yksilöllisesti oppilaan oppimisedellytykset ja terveydentila huomioiden.

Opetusta annetaan tarpeen mukaan yksilö- tai ryhmäopetuksena.

Peruskoulun oppisisältöjen lisäksi koulutyön tärkeä tavoite on ylläpitää oppilaan koulunkäyntivalmiuksia ja -taitoja sekä harjoitella luokkatyöskentelytaitoja. Opetusta annetaan tarpeen mukaan yksilö- tai ryhmäopetuksena.

Nivelvaiheessa sairaalakoulu ja oppilaan oma koulu tekevät yhteistyötä. Yhteistyö oppilaan omaan kouluun tiivistyy laadittaessa pedagogisia asiakirjoja. Jokaisella oppilaalla säilyy koulupaikka kotikunnassa. Myös todistukset kirjoitetaan oman koulun nimissä.

Niuvankuja 65, 70240 Kuopio

Henkilökunta